Υπόμνημα συμβόλων στις Ευρωπαϊκές Ετικέτες
*. Οικονομία καυσίμου
Η επιστημονική έρευνα δείχνει ότι τα ελαστικά έχουν αντίκτυπο περίπου 20% από κατανάλωση των καυσίμων στο αυτοκίνητό σας. Η επιλογή των ελαστικών με καλή κατηγορία κατανάλωσης καυσίμου θα σας παρέχουν πολύ περισσότερο χιλιόμετρα σε μία δεξαμενή και λιγότερες εκπομπές CO2.
Για μέγιστη οικονομία στα καύσιμα προτιμήστε τα ελαστικά να είναι σωστά φουσκωμένα στις απαιτήσεις. Η χαμηλή πίεση ελαστικών αυξάνει την αντίσταση στην περιστροφή τροχού και αυτό επιδρά υπερβολικά την πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα. Το βάρος του οχήματος και του μοναδικού σας στυλ της οδήγησης επίσης μπορεί να αποδείξει μεγάλη επιρροή. Ενεργειακά αποδοτικό (οικολογικό) οδήγηση θα μειώσει δαπάνη καυσίμων - ταυτόχρονα και τα έξοδά σας. Η διαφορά στο γράφημα μεταξύ κατηγορίας A και G σημαίνει αναγωγή σε το κόστος του καυσίμου εώς 7,5%. Σε αντίθετη περίπτωση επιλέγοντας ελαστικά κατηγορίας Α αντί για ελαστικά κατηγορίας G μπορεί να σας εξοικονομήσει εώς 6 λίτρα καυσίμου ανά 1000 χιλιόμετρα
A (πράσινο) καλύτερη τιμή για την κατανάλωση καυσίμου
G (κόκκινο) χαμηλότερη τιμή για την κατανάλωση καυσίμου
D (κίτρινο) δεν χρησιμοποιείται για τυπικά επιβατικά αυτοκίνητα
Οικονομία στην χρήση του καυσίμου επισημαίνεται στην Ευρωπαϊκή Ετικέτα με σύμβολα από A εώς G σε πολύχρωμη σκάλα.
*. Πρόσφυση ελαστικών σε βρεγμένο οδόστρωμα
Κατηγορία Α (μικρότερη απόσταση στάσης) - Κατηγορία G (μεγαλύτερη απόσταση στάσης)
Πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα είναι εξαιρετικά σημαντικό για κάθε οδηγό από άποψη ασφάλειας και εξαρτάται κυρίως από την ικανότητα του ελαστικού να σταματήσει αυτοκίνητο γρήγορα επί βρεγμένου οδοστρώματος. Η διαφορά στην ξαφνική στάση μεταξύ ελαστικών κατηγορίες A και G μπορεί να είναισε περίπου 30%. Όταν μετράται με μεθόδους δοκιμής, σε σύγκριση με τον επίσημο κανονισμό λειτουργίας ЕО 1222/2009. Οι αποστάσεις φρεναρίσματος ενδέχεται να διαφέρουν σύμφωνα με το στυλ της οδήγησης. Για παράδειγμα στο αυτοκίνητο που κινείται με περίπου 80 km/h , όταν πατηθεί πλήρως το φρένο η απόσταση φρεναρίσματος του ελαστικά κατηγορίας A είναι εώς 18 μέτρα μικρότερη από εκείνη όχημα με ελαστικά κατηγορίας F. Αυτό είναι κολοσσιαία διαφορά και συχνά αποδεικνύεται από τεράστιας σημασίας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
*. Εξωτερικός θόρυβος
Ο θόρυβος των ελαστικών μετριέται σε ντεσιμπέλ. Λόγω του γεγονότος ότι πολλοί πελάτες δεν είναι γνωρίζουν λεπτομερώς με τις τιμές σε ντεσιμπέλ, η κατηγορία θορύβου επίσης σημειώνεται . Αυτή επισημαίνει το ελάστικα ως προς τα Ευρωπαϊκά όρια για επίπεδο θορύβου .
1 μαύρο κύμα: αθόρυβο ελαστικό (3 dB ή περισσότερο κάτω από το μελλοντικό ευρωπαϊκό όριο) 2 μαύρα κύματα: μέτρια θορυβώδης (μεταξύ του μελλοντικού ορίου της Ευρώπης και 3 dB κάτω από αυτό) 3 μαύρα κύματα: θορυβώδης ελαστικό (πάνω από το μελλοντικό ευρωπαϊκό όριο) Τα ελαστικά αντιπροσωπεύουν ένα μέρος του θορύβου διέλευσης αυτοκίνητο. Επιλογή ελαστικών με καλή κατηγορία θορύβου μειώνετε την επίπτωση στο περιβάλλον , όταν οδηγείτε . Το επίπεδο θορύβου είναι ταξινομημένο σε κατηγορία A, B ή C. Ο θόρυβος σε ντεσιμπέλ που παράγεται όταν το ελαστικό περιστρέφεται σημειώνεται στο κάτω μέρος της ετικέτας. Το ελαστικο που προσδιορίζονται με χαμηλό θόρυβο συχνά έχουν δείκτες μεταξύ των τιμών 67 και 71 dB. Αύξηση κατά λίγα ντεσιμπέλ έχει αντίκτυπο στον θόρυβο επίπεδα. Για παράδειγμα αύξηση κατά 3 dB αυτό θα διπλασιάσει την στην ισχύ του θόρυβος ελαστικών.
*. Σήμανση ελαστικών χιονιού
Τα χειμερινά ελαστικά που έχουν εγκριθεί για χρήση σε συνθήκες έντονου χιονιού φέρουν ένα συγκεκριμένο εικονόγραμμα που ονομάζεται "Alpine Symbol" ή 3PMSF (3 Peak Mountain Snowflake). Για να υπάρχει το εικονόγραμμα, το ελαστικό πρέπει να έχει περάσει ειδική δοκιμή για φρενάρισμα σε χιονισμένο δρόμο. Το σύμβολο - σήμανση βρίσκεται στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.
*. Σήμανση ελαστικών πάγου
Τα σκανδιναβικά χειμερινά ελαστικά που έχουν εγκριθεί για χρήση σε εξαιρετικά κρύες και ακραίες χειμερινές συνθήκες φέρουν επίσης ένα συγκεκριμένο εικονόγραμμα που αντιπροσωπεύει έναν σταλαγμίτη πάγου. Για τη υπάρχει το εικονόγραμμα, το ελαστικό πρέπει να έχει περάσει ειδική δοκιμή για ακραίο φρενάρισμα σε συνθήκες πάγου. Αυτά τα ελαστικά πωλούνται κυρίως στις Σκανδιναβικές χώρες και θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε εξαιρετικά κρύες και δύσκολες συνθήκες χειμώνα. Συνήθως, αυτά τα ελαστικά δεν έχουν καλή απόδοση σε βρεγμένες επιφάνειες ή σε ήπιες χειμερινές συνθήκες.
Σας προτείνουμε επίσης: χειμερινά ελαστικά τιμές καλοκαιρινά ελαστικά λάστιχα τιμές